© 2011 . All rights reserved.

Feel Good Marketing

Coca-cola was er altijd al meester in: stunts uithalen waar mensen gelukkig van worden. Dat ‘happiness’ schijnt te werken. En met de opkomst van media is Coca-Cola alleen maar harder aan de slag gegaan. Het recept is simpel: haal een stunt uit waar mensen gelukkig van worden, film het (inclusief de reactie’s van blije mensen) en gooi het op internet. Geen dure TV-reclame ruimte kopen, maar gewoon de mond-op-mond reclame op internet z’n werk laten doen. Maar Coca-Cola lijkt een concurrent te krijgen. Maar eerst, de coca-cola happiness bus:

Daar worden we vrolijk van, toch? Heel veel meer op joetjoep.

Maar hoe doet T-Mobile het? Het begon ergens in 2009, met een FlashMob die zich in een paar weken tijd via internet wereldwijd verspreidde. Wat een FlasMob is? Kijk zelf maar!

Na nog heel veel meer filmpjes komt in mijn ogen toch wel de meest geniale tot nu toe. Angry Birds is een spelletje op smartphones, juist ja die dingen waar T-Mobile zo veel van wil verkopen, waarbij je gekke vogeltjes met een katapult weg moet schieten, om varkens kapot te maken (leuk voor Marianne Thieme, maar los daarvan). Het spel is één van de populairste spelletjs van het laatste jaar. En wat nou, als je dat realiteit maakt? Dan krijg je dit:

Geef een reactie

Your email address will not be published.
Required fields are marked:*

*